Typ
Bakalářský
Forma
Prezenční
Doba
3 roky
Jazyk
čeština

Oborové studium se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni základní školy

Popis programu

Bakalářské studium je přípravou ke studiu v navazujícím magisterském studijním programu Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací technická výchova a pracovní činnosti. Poskytuje teoretické znalosti o technických materiálech a jejich zpracování (Nauka o materiálu I – III) a základní poznatky z oblasti elektro (Elektrotechnika a elektronika I – III). Dále poskytuje praktické dovednosti, postupy a metody (Design a konstruování I – II). Základem zvládnutí technické praxe jsou znalosti z technické dokumentace, včetně počítačem podporovaného projektování, a technické mechaniky. Součástí studijního plánu jsou také další předměty zaměřené didakticky (Úvod do didaktiky technické výchovy, Oborová asistentská praxe, Reflexe oborové asistentské praxe).

Profil absolventa

Naučíte se:

  • v praxi využívat teoretické znalosti o technických materiálech a jejich zpracování,
  • základní poznatky z oblasti elektrotechniky a elektroniky a technické mechaniky,
  • praktické dovednosti, postupy a metody z designu a konstruování,
  • využívat znalosti z technické dokumentace, včetně počítačem podporovaného projektování.

Uplatníte se například jako:

  • naleznete především v odborných vzdělávacích zařízeních a v technických aktivitách realizovaných v rámci pedagogiky volného času,
  • mimo edukační sféru (asistent učitele,
  • vychovatel,
  • lektor) je možné uplatnění v oblasti státní správy a v soukromé výrobní i nevýrobní sféře jako odborní pracovníci.

Přijímací řízení

Obecnou podmínkou pro přijetí ke studiu v tomto bakalářském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou, další podmínky pro přijetí jsou specifikovány Vyhláškou o přijímacím řízení pro příslušný akademický rok.

Další podmínky pro přijetí 

Přijímací zkouška je realizována formou motivačního pohovoru. Uchazeči se dostaví v jednom z vyhlášených termínů přijímací zkoušky. 

Potřebné doklady uchazeč vkládá do IS STAG ve formě uvedené v čl. 3, odst. 2, 3 a 5 tohoto opatření (autorizovaná konverze papírového dokumentu do elektronické podoby). Jedná se o: 

  • ·  maturitní vysvědčení v souladu s čl. 4, odst. 3, opatření o přijímání ke studiu, 
  • ·  katalogový list potvrzený příslušnou střední školou (náhradou za katalogový list v případě, že jej není možné ze střední školy získat, jsou výroční vysvědčení z posledních čtyřech let studia na střední škole). V případě jeho nedodání se uděluje 0 bodů. 

Ověřování dalších podmínek pro přijetí je realizováno distančně, a to na základě výsledku celkového studijního průměru *) za celou dobu studia na SŠ (bodové ohodnocení je stanoveno takto: 1,0 = 100 b; 1,1 = 98 b; 1,2 = 96 b; 1,3 = 94 b; 1,4 = 92 b; 1,5 = 90 b; 1,6 = 88 b …). 

*) Průměr je zaokrouhlen podle standardních matematických pravidel. 

Další důležitá sdělení uchazečům 

Obecná pravidla přijímací zkoušky naleznete v čl. 15, 16 opatření o přijímání ke studiu 

Požadované dokumenty budou doloženy pouze elektronicky formou autorizované konverze originálního listinného dokumentu do elektronické formy na jakékoli pobočce Czech POINT. Takto vzniklá úředně ověřená elektronická forma dokumentů je pak vložena do IS STAG jako příloha k elektronické přihlášce ke studiu do 27. 5. 2024. 

Dokument, kterým se prokazuje dosažení předchozího stupně vzdělání, je uchazeč povinen vložit jako přílohu k elektronické přihlášce ke studiu do IS STAG ve formě konvertovaného elektronického dokumentu ve formátu PDF (viz. Autorizovaná konverze dokumentů https://www.ceskaposta.cz/sluzby/egovernment/czechpoint/autorizovana-konverze- dokumentu) nejpozději do 14. 6. 2024 

Něco navíc

  • Koncipovaný studijní program je ve shodě s tzv. průběžným modelem učitelského vzdělávání koncipován jako první část v rámci uceleného vzdělávacího plánu vedoucího k získání aprobace učitele pro 2. stupeň základní školy. Druhou část tvoří navazující magisterský program Učitelství pro 2. stupeň základní školy, v jehož rámci jsou realizovány specializace totožného zaměření, jako v bakalářském studijním programu. Celková struktura studijního plánu je komponována tak, aby docházelo k postupnému rozvoji kompetencí budoucího učitele, kdy je jak v bakalářském, tak v navazujícím magisterskému studiu oborová složka funkčně provázána se složkou oborově-didaktickou, pedagogicko-psychologickou a s reflektovanými pedagogickými praxemi.

Kontakt

PhDr. Miroslav Procházka Ph.D.

Tel.: 389033360

E-mail: mproch@pf.jcu.cz

Comments are closed.

Close Search Window