Typ
Bakalářský
Forma
Prezenční
Doba
3 roky
Jazyk
čeština

Oborové studium se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni základní školy

Popis programu

Bakalářské studium Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ je orientováno na problematiku výtvarné edukace v primární vzdělávací sféře.
Posluchačům nabízí komplexní rozvoj výtvarné senzibility, výtvarného myšlení, technických a vyjadřovacích dovedností při práci se základními výtvarnými médii. Kromě praktických disciplín poskytuje také teoretické základy v oblastech estetiky, výtvarné edukace, dějin výtvarného umění a dějin architektury.
Tato studijní specializace může být zároveň přípravou ke studiu v navazujícím magisterském programu Učitelství pro 2. stupeň základních škol se specializací výtvarná výchova.

Profil absolventa

Naučíte se:

  • orientování v oblasti výtvarné kultury a v oblasti technologií výtvarných médií,
  • využít zkušenosti s širokým spektrem výtvarných technologií a materiálů,
  • elementární výtvarnou senzitivitu a tvůrčí kompetence.

Uplatníte se například jako:

  • asistent učitele,
  • vychovatel,
  • lektor.

Přijímací řízení

Obecnou podmínkou pro přijetí ke studiu v tomto bakalářském studijním programu je dosažení středního vzdělání s maturitní zkouškou, další podmínky pro přijetí jsou specifikovány Vyhláškou o přijímacím řízení pro příslušný akademický rok.

Další podmínky pro přijetí
Součástí přijímacího řízení je zkouška z plošné výtvarné disciplíny – kresby (hodnocená max. 30 body), písemná zkouška z dějin výtvarné kultury (hodnocená max. 20 body) a absolvování kolokviálního pohovoru (hodnoceného max. 50 body). Všechny uvedené části přijímacího řízení musí uchazeč absolvovat v jednom dni ze dvou nabízených termínů. U praktické části zkoušky, která trvá 45 minut, se zjišťuje stupeň výtvarné senzibility a úroveň výtvarně-technických dovedností. Písemná zkouška ověřuje základní orientaci v dějinách výtvarné kultury a trvá 20 minut. Kolokviální pohovor nad domácími pracemi je realizován v délce přibližně 10 minut a prověřuje celkovou výtvarnou gramotnost a kreativní potenciál uchazeče/uchazečky, úroveň jeho/jejích komunikačních dovedností a míru motivace ke studiu ve zvoleném programu. Výtvarnou tvůrčí činnost přijímací zkoušky student vykonává samostatně bez manuální asistence jiné osoby.
Uchazeči s sebou přinesou pomůcky pro kresbu (měkká tužka, rudka nebo uhel), balicí papír a čtvrtku formátu A2.
Na kolokviální pohovor si uchazeč přinese dokumentaci souboru přibližně 15 domácích prací vytištěných na formátu A4, který by měl obsahovat díla studijního charakteru (zátiší, krajina, portrét apod.) v originále minimální velikosti A3. Dokumentace prací bude uložena v náležitě označených deskách. Domácí práce by neměly být starší než dva roky.
Požadované dokumenty budou doloženy pouze elektronicky formou autorizované konverze originálního listinného dokumentu do elektronické formy na jakékoli pobočce Czech POINT. Takto vzniklá úředně ověřená elektronická forma dokumentů je pak vložena do IS STAG jako příloha k elektronické přihlášce ke studiu do 27. 5. 2024. 

Dokument, kterým se prokazuje dosažení předchozího stupně vzdělání, je uchazeč povinen vložit jako přílohu k elektronické přihlášce ke studiu do IS STAG ve formě konvertovaného elektronického dokumentu ve formátu PDF (viz. Autorizovaná konverze dokumentů https://www.ceskaposta.cz/sluzby/egovernment/czechpoint/autorizovana-konverze- dokumentu) nejpozději do 14. 6. 2024 

Obecná pravidla přijímací zkoušky naleznete v čl. 15 opatření o přijímání ke studiu 

Kritéria pro sestavení pořadí uchazečů 

Celkový možný počet dosažených bodů ze všech tří částí přijímací zkoušky do bakalářského studia Výtvarná tvorba se zaměřením na vzdělávání na 2. stupni ZŠ je 100 bodů

Minimálně musí uchazeč/uchazečka získat pro splnění podmínek přijímacího řízení z celkového možného počtu alespoň 60 bodů

Kritéria pro vyhodnocení přijímací zkoušky 

KRESBA 
Pochopení zadaného úkolumax. 6 body 
Kvalita výtvarně-vyjadřovacích prostředků max. 6 body 
Pochopení a zpracování analytické lineární perspektivy max. 6 body 
Využití formátu a proporční vztahy max. 6 body 
Kreslířské dovednosti a tvůrčí přístup max. 6 body 
Celkem max. 30 bodů 
KOLOKVIÁLNÍ POHOVOR 
Motivace ke studiu zvoleného oboru max. 10 body 
Splnění požadavků na domácí práce (kvantita, formát, námětová struktura)max. 15 body 
Kvalita výtvarně-vyjadřovacích prostředků max. 15 body 
Komunikační dovednosti a způsob vyjadřování max. 10 body 
Celkem max. 50 bodů 
PÍSEMNÁ ZKOUŠKA 
Test z dějin výtvarné kultury max. 20 body 
Celkem max. 20 body 

Něco navíc

  • Koncipovaný studijní program je ve shodě s tzv. průběžným modelem učitelského vzdělávání koncipován jako první část v rámci uceleného vzdělávacího plánu vedoucího k získání aprobace učitele pro 2. stupeň základní školy. Druhou část tvoří navazující magisterský program Učitelství pro 2. stupeň základní školy, v jehož rámci jsou realizovány specializace totožného zaměření, jako v bakalářském studijním programu. Celková struktura studijního plánu je komponována tak, aby docházelo k postupnému rozvoji kompetencí budoucího učitele, kdy je jak v bakalářském, tak v navazujícím magisterskému studiu oborová složka funkčně provázána se složkou oborově-didaktickou, pedagogicko-psychologickou a s reflektovanými pedagogickými praxemi.

Kontakt

PhDr. Miroslav Procházka Ph.D.

Tel.: 389033360

E-mail: mproch@pf.jcu.cz

Comments are closed.

Close Search Window